maandag 7 maart 2011

Verdriet....


Het is hier lang stil geweest,en nu ik hier weer even ben heb ik geen leuk nieuws....
Afgelopen zaterdag kwam ons buurmeisje langs om ons het verschrikkelijke nieuws te brengen dat haar moeder, 56 jaar jong, in de ski-vakantie plotseling is overleden.
Eerst is er het ongeloof,de schok, en dan het besef dat we haar nooit meer zullen zien.
Nooit meer een kletspraatje op straat,nooit meer spontaan een wijntje drinken op een gezellige zaterdagavond...nooit meer,nooit meer.
Alhoewel wij erg van slag zijn door het hele verhaal ben ik vooral verdrietig om haar man en haar dochter en zoon die hun lieve moeder moeten missen....
Gisteren zijn we er langs geweest om ook buurman en buurjongen persoonlijk ons medeleven te tonen...ik wilde flink zijn maar toch komen dan die vervelende tranen weer.Bij het zien van een schilderij wat ze heeft gemaakt,bij het zien van haar foto,bij het luisteren naar hoe alles is gegaan...
Ik heb dan altijd zo'n vreemd gevoel,alsof het gewoon niet gepast is dat de zon schijnt en dat de natuur juist nu weer ontwaakt uit haar winterslaap.
Maar we weten ook dat het weer overgaat,dat het leven doorgaat en straks alles weer "normaal" voelt.Maar nu even niet....nu denken we aan buurvrouw,en aan haar man en kinderen.Omdat we gewoon niet anders kunnen.....

21 opmerkingen:

Olga zei

Hoi Jose, ik snap helemaal wat je bedoeld en toevallig denk ik dan ook van die dingen. Het is ook niet eerlijk dat zo'n jonge vrouw zo plotseling is overleden. Je buren zullen het wel fijn vinden dat je ze zo tot steun bent. Voor jou ook heel veel sterkte, want je zal het praatje dat zo "gewoon" was wel heel erg gaan missen.
Groetjes Olga

Jannet zei

Hoi José,
Heftig allemaal, joh...Daar word je stil van. Veel sterkte, met name voor je buren.
Groetjes, Jannet.

oma v/d Torre zei

Heel erg deze geschiedenis meisje, hoe bitter is het leven soms.
Ik wens jou heel veel sterkte.
Warme groetjes, oma v/d Torre.

Toon + Ana zei

Bah Jose wat naar dit, zo jong nog.
Ik snap dat je verdrietig bent, en wens je veel sterkte toe.
Soms is het leven zo hard!
Ana.

R2D2 zei

ROTVERHAAL ZEG... GECONDOLEERD!

Bea en de boefjes zei

Het gevoel dat je beschrijft begrijp ik heel goed.
Het is niet eerlijk dat alles gewoon doorgaat, net of er niets aan de hand is!
Verschrikkelijk Jose... heel veel sterkte, voor jullie allemaal...

INEZ zei

WAT ZAL JE GESCHROKKEN ZIJN, EN DIE ARME MENSEN...
GATFERDAMME WAT IS HET LEVEN TOCH ONEERLIJK SOMS!!
HEEL VEEL STERKTE...

Anoniem zei

Lieve jose
Je hoeft niet altijd woorden klaar te hebben in zo;n vreselijke situatie.Een traan laten zien werkt vaak steunender voor de mensen die een dierbare hebben verloren,dan menig woord!

Heel veel sterkte meid
Knuf Bic x

manon zei

heel veel sterkte jose, dit is echt heel erg, voor jou maar vooral voor die arme mensen, wat een gemis...
gr. manon

Jamelle zei

Ik schrok zo toen ik de kop las, dacht meteen aan Arno of een van je bestjes...
Niet dat dit niet erg is, heel erg zelfs, heel veel sterkte en laat je emoties lekker de vrije loop, dat is altijd het beste!

Shamira zei

Gecondoleerd, verschrikkelijk zo'n jonge vrouw nog.
Veel sterkte, ook voor de buren.
Heel erg vind ik dit soort dingen altijd.
En het voorjaar komt eraan... ik snap wat je bedoelt.

Sylvia zei

Wat een verschrikkelijk nieuws.
Veel sterkte de komende tijd.

Carla zei

Hoi Jose, lees net het droevige bericht en nu weer denk ik wat is het leven soms toch hard. Vorig jaar ben ik ook een hartsvriendin verloren van 46 jaar en vraag nog steeds waarom zij...ja en dan moet je vooruit kijken want het leven en alles er om heen gaat gewoon door soms is dat zo vreemd. Het zal niet meevallen Jose maar toch wens ik je heel veel sterkte. Groetjes Carla

Ferry-Jacqueline zei

Hallo José,

Wat erg dat buurvrouw niet meer is. Zo jong. Het was voor jou goede buurvrouw.
Het is wel grijpelijk dat je verdrietig bent. Ik wens jou heel veel sterkte. En voor de buren ook!

Groetjes van Ferry & Jacqueline.

Ans - A'Dam zei

Vreselijk dit soort verhalen, en ze komen veel te vaak voor.
Heel veel sterkte.

de dop is eraf zei

zo'n jonge vrouw, zo vol in het leven met nog kinderen thuis..
wat een drama, wat is het leven soms toch erg gemeen.
sterkte voor alle betrokkenen.

INEZ zei

HOE WREED KAN HET ZIJN!
GECONDOLEERD VOOR DE FAMILIE EN VOOR JULLIE.

kelly zei

Iemand verliezen zal nooit gemakkelijk zijn maar zo'n jonge moeder en vrouw...veel sterkte het zal zeker een moeilijke tijd zijn

Veertje zei

Ik volg je blog altijd, zo leuk.. en dan nu zo'n naar bericht.
Sterkte..

Olga zei

Hoi Josè, ik kom je nog even sterkte wensen hoor. Ook wij hebben vorig jaar onze buurman verloren, waar ik helaas bij was toen hij overleed...terwijl we 's middags nog een praatje maakten over de schutting. Uit ervaring weet ik hoe fijn ze het zullen vinden dat je ze tot steun bent, maar ik weet ook dat je je eigen verdriet moet verwerken. Dus meis pas op jezelf.
Groetjes Olga

Olga zei

Jeempie Jose, dan moet je toch niet reageren. Blijf lekker liggen en uitzieken en hopelijk ben je snel weer op de been. Zoveel koorts is nou ook geen pretje....je bent meteen helemaal uit je doen.
Beterschap en groetjes van Olga