dinsdag 29 maart 2011

Het gaat weer goed !

Allereerst wil ik hierbij iedereen bedanken voor de meelevende reacties op mijn vorige log...het heeft me heel veel troost gegeven in een nare tijd.
Het gaat nu wel beter,al blijft het allemaal heel vreemd om iemand zo plotseling te moeten missen...
Intussen heb ik weer (zucht!) griep gehad,best heftig met een aantal dagen tegen de 40 graden koorts.Vorige week ben ik weer gaan werken en heb ik verder m'n dingen allemaal weer opgepakt.Jullie willen niet weten hoe mijn huis eruit zag na een week in bed liggen.Arno verzorgde natuurlijk de diertjes wel,maar hij heeft ook geen tijd om het huis bij te houden.Geeft niks,vorige week ben ik flink aan de slag gegaan en het werk op kantoor is ook weer helemaal bij.
Wie ik ook best mis is buurpoes Simba,hij is verhuisd naar een nieuw adres omdat buurman hem niet meer kon verzorgen.(dat deden wij meestal)Het is beter voor de kat,maar het is jammer dat hij nooit meer voor onze deur zit te miauwen en aan komt lopen als ik thuis kom.Gelukkig belde buurman vlak voordat Simba wegging nog even aan zodat ik Simba nog een afscheidsknuffel kon geven,aardig he?
Zo,en dan nu weer wat foto's.

Joepie!!!!Het nieuwe deel van de serie "de aardkinderen" is vandaag uitgekomen en Arno was zo lief om het boek voor me mee te nemen.Ik keek hier echt naar uit,en ik verheug me er echt op om deze superdikke pil te gaan lezen.

Afgelopen weekend mezelf een plezier gedaan en wat dingetjes geknutseld,wilde ik al een tijdje doen maar die stomme griep gooide roet in het eten.Deze theedoos een beetje gepimpt,past leuk bij de rest van m'n rood-witte keukenspulletjes.

En dit zijn paas-haasjes...(om misverstanden te voorkomen zeg ik het maar even,hihihi) Het was de bedoeling dat het er drie zouden worden,maar ik vind het zo ook wel goed...misschien als ik weer eens een ijverige bui heb komt nummertje drie erbij,maar ik heb nog best veel andere dingen in m'n hoofd die ik uit wil voeren.

Met de katten gaat alles goed,ze zijn nu heel veel buiten

Jakko zit een beetje te suffen in de aarde,het is te hopen dat hij wel zijn voetjes even veegt als hij weer naar binnen gaat.

Jenske heeft een nieuwe mand gekregen,en omdat ze bang is dat er iemand anders in gaat liggen blijft ze liever binnen.Ze kan het echt niet hebben als Joppe erin gaat liggen,die dat dan natuurlijk juist wel doet.

Jiske geniet ook van het zonnetje

En Joppe doet alsof hij niet snapt dat katten niet op de tafel horen

Tjibbe is lui...

Het terras-randje is altijd zo lekker om tegen aan te hangen.Hetske is even helemaal klaar met mij,want de konijnen hebben de inentingen weer gehad en Hetske is altijd nogal lang boos op mij na zoiets.Tegen de tijd dat ze weer op de foto wil en zich weer laat aaien moet ze alweer naar de dierenarts voor een inenting,hahaha!

Bij de crematie van buurvrouw heb ik trouwens met het schaamrood op mijn wangen gestaan....het was er verschrikkelijk druk,en na afloop van de plechtigheid zagen wij voor het eerst de buren die in ons "blok" wonen eens allemaal.Niks geks aan,maar echt iedereen vroeg aan ons of wij die mensen "met-die-krolse-kat" soms waren...
Nou, een krolse kat hebben we niet,maar wel Jakko natuurlijk.Vreselijk dat zijn gekrijs zes huizen verder te horen is,maar de meeste mensen reageerden gelukkig vol begrip toen ze hoorden dat Jakko "niet helemaal goed is tussen de oortjes" en konden ze er wel om lachen.Gelukkig horen ze niks als Jakko 's nachts loopt te gillen,stel je voor dat je je kat weg moet doen omdat de hele buurt er last van heeft.Moet er niet aan denken!Want ondanks zijn gekrijs is hij gewoon een lieve knuffelkat die we nog lang niet willen missen!

14 opmerkingen:

Olga zei

Hoi Jose, ik kan me je reactie wel voorstellen ja toen je dat hoorde over Jakko. Arme dieren kunnen er niks aan doen, je begint ze hier ook te horen.
Je bent er maar klaar mee dat je zo'n griep hebt gehad, maar goed van je dat je hebt uitgeziekt. Het huis loopt niet weg....al heb je meteen een hoop energie moeten gebruiken om alles weer bij te krijgen.
Ahhh, zulke lieve foto's van de dieren. heerlijk toch als ze zo relaxed kunnen liggen en Tjibbe maakt zich helemaal lang. Mooi om te zien.
Lief dat de buurman je nog even afscheid liet nemen.
Rustig aan hoor, anders ben je straks weer ziek.
Groetjes Olga

Ferry-Jacqueline zei

Goedemorgen José,

Gelukkig gaat weer beter met je.
Griep had ik ook gehad. Maar geen koortst. Wel erg beroerd geweest. Ik ben nog steeds niet vanaf. Het moet slijten. Wat fij dat Arno alles voor jou doet. Wat jammer dat Simba verhuisd is. Bij nieuwe eigenaar. Mooie boek heb je daar.Leuk dat je altijd mooie spulletjes maakt. Echt heel geworden. Wat fijn dat katten ook goed gaat. Tjibbe ligt lekker te luieren. Heel mooi koijn is dit. Rustig aan doen nog.Mooie foto's is het geworden. Vandaag geen zonnetje te zien. Heel jammer.

Fijne woensdag gewenst.

Groetjes van Jacqueline & Ferry.

oma v/d Torre zei

Meisje ik heb dat boek ook in de winkel gezien, wat een dik boek! Hoe kan een mens dat allemaal verzinnen he. Gelukkig ben je weer beter, geniet van de zon meisje.
Warme groetjes, oma v/d Torre.

INEZ zei

GELUKKIG GAAT HET WEER BETER MET JE!
WAT EEN LEUKE FOTO'S WEER, KRIJG GEWOON ZIN IN DE ZOMER!

Jolanda zei

Dat heb ik altijd met de papegaaien, als die het op hun heupen hebben en dat is ongeveer een half uurtje per dag krijsen ze alles bij elkaar.. maar de buren zeggen er nooit wat van. Die maken zich er gelukkig niet druk om

manon zei

beesies verzorgen, boekie meenemen... geeft mij zo'n vriend!
die van mij hangt alleen maar in de bank... bluh
goed dat je weer beter bent trouwens!
gr.

R2D2 zei

HAHAHA DIE JAKKO... DE SCHRIK VAN DE BUURT. WEES MAAR LIEF VOOR HEM, JE GAAT HEM EENS MISSEN.

Sylvia zei

Wat leuk om te zien hoe de beestje genieten van het lekkere zonnetje :-)

John zei

OK OK het is wat mager een foto maar toch gelijk weer de meest in het oog springende plaat he... DONDERKOP!!!!!!

Jannet zei

Hoi José, gelukkig ben je weer beter! Tis niks om in de lappenmand te zitten, he. Wij hadden ook altijd een schaamtegevoel als Vai of Catri aan het krijsen waren. Heb het ook de buren weleens uitgelegd. En nu mis ik het gekrijs :-(
Wat een leuke paasknutsels! Mocht je weer ziek worden (hoop ik niet voor je) dan heb je genoeg om je mee te vermaken ;-) Of ist boek al uit?
Sjonge, morgen wordt het mooi weer zeggen ze. Dat wordt luieren voor de beessies. Fijn weekend! Groetjes, Jannet.

Carla zei

Hallo Jose, blij te lezen dat het wat beterder gaat. Tuurlijk het gemis blijft.

Maar goed dat je zo'n bezig bijtje bent..leuke gezellige dingen maak je en weer zulke leuke foto's van je dieren, die Tjibbe ligt er echt voor he. Ohhh zou er ook niet aan moeten denken dat buren last hebben van onze dieren....zelfs onze haan vindt iedereen geweldig..gelukkig maar.

Groetjes en prettig weekend, Carla

José van NijnenPlaza zei

Alsnog veel sterkte met het verlies van je buurvrouw. Ik ben al eventjes niet meer in weblogland geweest, waardoor ik het niet meegekregen heb.

Gelukkig heeft je buurt begrip voor Jakko, dat is echt fijn!

Mooie foto's weer van je katten. Heerlijk hoe ze aan het genieten zijn :o)
Tjibbe ziet er ook goed uit.

Prachtig weer die creatieve creaties van jou, echt knap!

Groetjes José

Jannet zei

Hoi José,
Ik heb je genomineerd voor een award!
Groetjes, Jannet.

Carla zei

Hallo Jose,
Jij bent net als ik druk bezig met andere dingen en natuurlijk ook de dieren want ook jij heb w.s. geen tijd om de log aan te vullen. Ben wel weer even langs geweest en ik vind de foto's van je katten zo bijzonder. Als ik iets leuks zie hier bij de dieren ga ik naar binnen voor de camera en als ik buiten kom is het leuks er al weer vanaf haha. Het is alweer zo druk met opvangdieren en het is nog niet eens vakantietijd. Het gaat maar door he. We doen al het mogelijke om de dieren op te vangen. Bij mij hebben er inmiddels ook veel wijzigingen plaatsgevonden maar moet even tijd vinden om een leuke log te maken en mijn eigen dieren er ook weer eens op te zetten. Met dat mooie weer heb ik daar ook geen zin in en geniet ik van het buitenleven. Hoop dat je inmiddels helemaal weer de oude bent. Groetjes Carla