woensdag 5 januari 2011

Buiten met de konijnen

De eerste log in het nieuwe jaar,en dus wil ik iedereen het allerbeste voor 2011 wensen.De katten hebben het vuurwerk goed doorstaan,Jesper vond het wel de moeite waard om voor het raam te kijken wat er allemaal gebeurde.De konijnen zaten op zolder,'s ochtends bij de eerste knallen waren ze al behoorlijk in paniek en 's avonds had ik echt medelijden met Tjibbe.Hij was echt verschrikkelijk bang en zat te trillen en te hijgen.Nou moet ik er wel bij vertellen dat er volgens mij heel wat illegale spulletjes werden afgestoken die het huis lieten dreunen.De volgende ochtend zijn de konijnen weer naar buiten gegaan,maar ze zijn nog zeker een dag van slag geweest.Wij hebben op nieuwjaarsdag de kerstboom opgeruimd en verder alle andere kerstspulletjes.Daarna had ik behoefte aan een fris begin en ben ik als een tornado door het huis gegaan met sopemmers en dweilen en zo.Tweede kerstdag heeft onze vaatwasser het begeven dus waren we wel blij met de koopzondag op 2 januari.We hebben pas een vaatwasser sinds we hier wonen maar dat went echt snel hoor,vooral omdat we de afwas in etappes moeten doen.Beneden hebben we namelijk een close-in boilertje en na drie bordjes is het hete water op!Gelukkig komt er volgende week vrijdag een nieuwe.Vandaag was het mooi zonnig weer,en heb ik het konijnenhok schoongemaakt en de tuin een beetje geveegd en opgeruimd.

Dit keer met de twee konijnen om me heen

"Kom je,Hetske?"

"Ja hoor Tjibbe!"

"Maar ik moet tussendoor wel even de hulp-in-de-huishouding in de gaten houden,voor je het weet zit ze natuurlijk gewoon bakkies koffie te drinken terwijl onze ren schoon moet..."

"Tjibbe,vind je m'n haren niet mooi in de wind?"

"Ja hoor,heel mooi..." *tsss,wat een ijdeltuit,laat mij nou gewoon even knagen...*

"Of nog beter,ik help Jose wel even om die terrashaard leeg te maken.."

"Ik wil ook helpen Tjibbe..."

"Tji-hi-beeee,laat mij nou ook even!"

"Goed Hetske,ga je gang,ga ik even Jesper pesten.Hij zit nu toch achter glas!"

"Trek het je niet aan hoor Jesper,hij plaagt mij ook graag..."

"Hihihi,zie je dat Hetske,hij wil met me neusje-neusje doen..."

Nou,dat was wel weer een leuke middag voor mij en de konijnen.Inmiddels is mijn stemming wel een beetje omgeslagen....het zal jullie niet ontgaan zijn dat er sinds vanmiddag een brand is in Moerdijk.Wij wonen bij Rotterdam-oost en volgen nu tv Rijnmond hoe de situatie is.Ik wil mijn konijnen niet aan giftige lucht blootstellen en de ren op zolder staat klaar,maar de berichten zijn tegenstrijdig en we kunnen er niet veel wijs uit worden.Het stinkt buiten wel een beetje,en er wordt gezegd dat de sirenes mogelijk nog afgaan hier als verdere metingen zijn gedaan.Ik vind de informatie eerlijk gezegd nogal slecht,verder dan "blijf voor de zekerheid maar binnen" gaat het niet.Informatienummers zijn overbelast,dus moeten we ons eigen plan maar trekken.Ik zou het echt vervelend vinden om de konijnen na de stress van oudjaar weer te gaan verkassen,maar als er inderdaad gif met de regen naar beneden komt lijkt het me niet verstandig risico's te nemen.We wachten dus nog maar even af en volgen het nieuws...

26 opmerkingen:

oma v/d Torre zei

Wat heerlijk voor de konijnen, zo buiten rennen en doen.
Ik zag het op de televisie van het gif en de brand, meidje wat een ellende, ik hoop dat jullie geen last hebben gehad.
Warme groetjes, oma v/d Torre.

Anoniem zei

Hallo oma vd Torre,
We hebben gister tot laat het nieuws gevolgd en er was geen reden tot paniek in dit gedeelte van de regio.
Eerder op de avond maakte ik me wel zorgen omdat de weerman van tv Rijnmond voorspelde dat de wind (en dus de rook) onze kant op zou komen.
Behalve een beetje stank hebben we verder geen last gehad van de brand....al geloof ik niet dat de lucht hier momenteel helemaal gezond is....
Groetjes Jose.

Toon + Ana zei

Eerst spraken ze van zwaar kankerverwekkende stoffen, dan gaan alles de fik in en dan is er ineens toch geen gevaar voor de gezondheid... geloof jij het?
En zo gaat het altijd, vern**kt worden we met zijn allen.
Sorry maar ik kan hier heel boos over worden.
Toon (van Ana)

manon zei

je konijntjes wisten gelukkig niet wat boven hun hoofdjes hing, ze hadden het reuze naar hun zin!
skitterende plaatjes ook weer!
gr. manon

Anoniem zei

Ja Ana,daar heb je echt gelijk in....er staat een chemische fabriek in de fik maarrrrr....niks aan de hand mensen,gewoon doorademen!
En als op langer termijn het aantal kankergevallen in de regio toeneemt dan komt dat vast doordat deze mensen er een slechte levenswijze op na hebben gehouden....kan nooit van dat brandje zijn! En zo gaat het inderdaad altijd.
Groetjes Jose.

Ferry-Jacqueline zei

Hallo José,

Erg van gisteren wat er gebeurt is in de buurt.
Ik heb helemaal gevolgt op tv.
Gif allemaaal brrrr...Ze zeggen dat niet gevaarlijk is voor de gezondheid. Volgens is wel gevaarlijk De koeien moeten ook binnen blijven. Er mag geen groenten meer eten. Vreselijk allemaal. Het is best wel erg heftig om te zien de brand met explosie. Je konijnen ziet geweldig uit. Ze hebben echt naar zijn zin hun verblijf. Erg mooi!!Tbibbe is erg apart om te zien. Met zijn plukje op hoofd erg leuk.
Je konijnen is wel erg nieuwsgierig naar jouw poezen. Lekker achter raam gluren.Het is weer voorbij met feestdagen!!

Fijne dag verder.
Groetjes van Ferry & Jacqueline.

Bea en de boefjes zei

Oh wat een heerlijke blog weer, de boefjes hebben gesmuld van de foto's!
Alle goeds gewenst voor 2011 en lekker zo doorgaan!
Groetjes van Bea en de boefjes.

Toon + Ana zei

Toon reageert soms wat heftig (sorry) maar hij kan zich echt zo boos maken om volksverlakkerij, want dat is het natuurlijk, zoals gewoonlijk...
gr. Ana

Anoniem zei

Hoi Toon en Ana,
Jullie willen niet weten hoe heftig ik heb gereageerd woensdagavond.....
Het zal wel weer als volgt gaan;
over tien jaar een gezellige parlementaire enquete waar niemand meer weet wat er precies is gebeurd want dan is het alweer lang geleden,men komt tot de conclusie dat de overheid geen enkele blaam treft en goed heeft gehandeld en klaar.Zo blijft het volk tevreden....ook al zijn veel mensen dan waarschijnlijk ziek.
Maar goed,ik kan het mis hebben...
Groetjes Jose.

R2D2 zei

GIF OF GEEN GIF, DE NIJNEN DARTELEN VROLIJK IN HET ROND!
LEUKE LOG WEER.
BESTE WENSEN OOK!

Olga zei

Hoi Jose, wat een leuke log. Ik heb zo genoten van je vele leuke foto's. Wat erg dat Tjibbe zo ontzettend bang was met het vuurwerk, maar gelukkig was dat de volgende dag weer voorbij. Erg leuk om te zien hoe ze bij het raam bij Jesper zitten.
Als je eenmaal een vaatwasser gewend bent dan mis je die heel erg als ie het niet meer doet. Fijn dat er al een nieuwe voor je onderweg is.
Groetjes Olga

Jamelle zei

Da's dan wel weer het voordeel dat al die sneeuw weg is, kunnen de konijnen lekker buiten spelen!
Mogen de katten en konijnen niet samen in de tuin, wordt het dan vechten?
Groetjes Jamelle

INEZ zei

GELUKKIG HEBBEN DE DIEREN HET VUURWERK OVERLEEFT!
JA STOM HE VAN DIE BRAND, ZE NEMEN DE MENSEN GEWOON BIJ DE NEUS.
STRAKS WORDEN ER MENSEN (EN DIEREN!) ZIEK, EN WAT ZEGGEN ZE DAN!?
GR. INEZ
PS GELUKKIG 2011!!!

de dop is eraf zei

EEN HEEL GELUKKIG 2011!!!!!!

Anoniem zei

Hoi Jamelle,
Het zou wel kunnen hoor,katten en konijnen tegelijk in de tuin,vroeger had ik de konijnen binnen en liepen ze ook meestal los,gewoon bij de katten.Als de konijnen in de tuin lopen doe ik altijd de schuifpui dicht omdat ze in no-time alles binnen slopen,een stroomkabeltje is natuurlijk zo doorgeknaagd en dat is gevaarlijk.
Groetjes Jose.

Jamelle zei

Dus het is meer om de konijnen BUITEN te houden... hahaha... ik snap het!

Sylvia zei

Dat rot vuurwerk... Gelukkig zijn we er weer van af.
Leuke foto's van de nijnen!

kelly zei

Hey jose voor jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar vooral een goede gezondheid en liefde en geluk. Fijn dat de dieren niet zo'n last hebben gehad van het vuurwerk. Gelukkig hebben wij ook geen problemen hier. ben ik echt blij om want de hond bij mijn ouders thuis is echt heel bang en heeft zelfs medicijnen nodig. Echt zielig, je kunt hem nergens mee gerust stellen. Vast vroeger iets meegemaakt. Hij was namelijk al ruim een jaar toen we hem uit het asiel ophaalde.
Erg vervelend van die brand, allemaal verschillende berichten...
Veel succes. Hoop dat jullie in ieder geval snel wat meer informatie krijgen

groetjes kelly

Carla zei

Hoi Jose, Kan me voorstellen hoe je reageert bij zo iets heftigs en idd meestal hoor je maanden later pas wat de schade zou kunnen zijn. Ik denk bij zoiets ook altijd direct aan alle dieren die geen baasje hebben of een die niet op ze let en gewoon buiten rondzwerven. Zelfs hier met oud en nieuw heb ik zo vaak de kat van de buren bij ons binnen gehaald omdat hij gewoon buiten liep.
Heb moeten lachen om de leuke foto's. Groetjes Carla

Jolanda zei

Fijn dat de konijnen weer naar buiten kunnen. Die foto van een van je katten neusje aan neusje met het konijn door het raam vind ik helemaal geweldig!

SAMANTHA KOK zei

GELUKKIG NIEUWJAAR!!
ROOK WAS NIET GIFTIG HOOR, GEWOON DOORLOPEN MENSEN, NIETS AAN DE HAND.
WAT TOF DAT JE KONIJNEN ZOVEEL VRIJHEID HEBBEN, ALLEMAAL ZOUDEN ZE DAT MOETEN HEBBEN!

shamira zei

vuur werk en beesten, een slechte kombinatie.
leuk nieuw logo heb je, ziet er fris uit!
fijn 2011 en veel succes met de blog.
gr.

michaela zei

ook van mijn kant nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat je maar veel leuke blogs mag plaatsen!
geweldig die konijnen en jesper zo achter de ruit..

Jannet zei

Hoi José, Heerlijk om te zien die foto's van een spelende Hetske en Tjibbe. Foei, katten plagen ;-)
Sja, die tegenstrijdige berichten zijn erg irritant. Volgens mij stoppen ze vanalles in de doofpot.
Gelukkig hebben de beestjes er geen weet van, hopelijk ook uiteindelijk geen last.
Leuke kopfoto trouwens!
En bedankt voor je lieve berichtje.
Groetjes, Jannet.

Manon zei

Lastig hoor die situatie met Moerdijk, zou ook niet weten wat ik dan moest. Gelukkig hebben de konijnen nergens last van en zijn ze vrolijk aan het rondscharrelen :)

John zei

JA JA JA JA JA JA IK ZIE HEM